Inga voteringar på ett tag.

Nu är vi riksdagsledamöter lediga från voteringar i kammaren men arbetet rullar på, mestadels på hemmaplan. Nu skall det förberedas och skrivas motioner inför allmänna motionstiden. Höstbudgetarbetet är också påbörjat trots att vårbudgeten nyss är avklarad. Själv åker jag till Kanada i 10 dagar med Civilutskottet i september. Först bär det av till  Almedalen, där jag fått den stora äran att som ordförande för Sverigedemokraternas kvinnoförbund hålla tal före Jimmie Åkesson. Sverigedemokraternas dag är nu på söndag och det skall bli riktigt trevligt och intressant. En hel del seminarium hinner jag också med att både gå på och medverka i. Jag skall debattera mot övriga partiers kvinnoförbund i ett seminarium med namnet ”Kvinnoförbunden – blåslampa eller falnande glöd?”.  Så ledighet vet jag inte riktigt om jag kan kalla det, men jag hinner i alla fall umgås lite mer med min familj och förhoppningsvis så blir det tid över till att resa utomlands (utan att behöva avbryta semestern denna gång).

Lämna en kommentar