En ”ledig” vecka.

Veckan som gått har varit plenfri dvs. inga debatter eller voteringar i kammaren vilket innebär möjlighet till arbete från hemmaplan. Själv har jag tillbringat måndagen och tisdagen i Stockholm och skolriksdagen. Årets stora skolkonferens hade temat Styrning, Ledarskap, Resultat. Antalet besökare vågar jag inte ens uppskatta men det var otroligt välbesökt och föreläsningarna avlöste varandra på löpande band.

Som avslutning på konferensen så träffades alla ditresta SD:are för att summera dagarna och diskutera vår skolpolitik. Vi bestämde oss för att starta en sida på Facebook där vi löpande kan diskutera skolpolitik, hjälpa varandra med frågor som dyker upp lokalt m.m. Vi bestämde oss också för att försöka träffas efter sommaren på en utbildningshelg i dubbel bemärkelse 

Onsdagskvällen tillbringade jag i Sölvesborg bland trevliga partikamrater. Jag var inbjuden till ett gemensamt medlemsmöte för Sölvesborg, Bromölla och Karlshamns kommunföreningar.

2013-05-08-182324-8Z5B1209-150x150   korv  jim
Bilderna är lånade från SD Bromöllas hemsida

Det grillades korv i det fina vädret och efter det så pratade jag om min politiska resa fram till riksdagen. Sedan blev det såklart skolpolitik också och en och annan propaganda för SD-Kvinnor råkade nog smyga sig in. 
Alltid lika trevligt att träffa nya medlemmar för att försöka inspirera dem till att våga ta steget och bli aktiva. Kvällens stora inspiratör var nog trots allt Jimmie Åkesson trots att han mest höll sig i bakgrunden eftersom det var jag som var inbjuden gäst. Men bara att få träffa Jimmie när man kommer som ny medlem har nog sin effekt om jag får gissa.

Kommentera

